Pazartesi, Kasım 30, 2009

How I Met Your Mother'ın önlenemeyen düşüşü!

İflah olmaz bir How I met Your Mother (HIMYM) izleyicisi olarak şu günlerde biraz dertliyim. Dördüncü sezonun ortalarında yavaş yavaş kendisini hissettirmeye başlayan bayma emareleri, sezon sonlarına doğru Stella'nın dönüşü ve Barney-Robin aşkının giderek alevlenmesi sayesinde aşılmıştı. Ted'in yaşamında gerçekleşen köklü değişiklik de pek şahane olmuştu. Üniversitede ders vererek yeni bir yaşama başlayan Ted, en sonunda anneyi bulacaktı; biz de anneyi (en sonunda) tanıyabilecektik. Stella'nın "I'm sure she's coming as fast as she can." cümlesi hala kulaklarımda. (Hatta benim hayatımda da pek büyük bir anlamı vardır bu konuşmanın. Sanki bana söylüyormuş gibi hissetmiştim izlerken. Sonradan haklı bile çıktı.) Ted'in yaşadıklarının üzerine Barney-Robin ilişkisinin gerçeklik kazanması da yeni sezona tempo katacak, diye ümit ediyordum.

İşte beşinci sezon böyle bir beklentiyle başladı benim açımdan. Ted merkezli, Barney-Robin destekli ve Lily-Marshall eğlencesiyle renklenmiş bir dizi olacaktı HIMYM. Sezonun başlamasıyla bir de baktık ki, Ted ile ilgili olan bölümler giderek azaldı; bizim asıl peşinde olduğumuz hikaye Robin ve Barney arasındaki ilişkinin gölgesinde kaldı. İşleri daha da kötüleştiren, Barney ve Robin'in pek kötü bir çift olması oldu bana göre. Asıl meseleden de, eğlenceden de biraz uzaklaştık. Ted'in hayatının kadınıyla karşılaşmasının peşinde olduğıumuzu hatırlayan var mı?

Son bölümlerde Barney-Robin ikilisinden kurtulduk gerçi. Yine de bu, dokuzuncu bölümün izlediğimiz en sevimsiz Thanksgiving bölümü olmasının önüne geçemedi. Tabii bu düşüşün nedeni, dördüncü sezon ile birlikte tüm bölümleri Carter Bays ve Craig Thomas'ın yazmaması ve yazar kadrosunun giderek genişlemesi olabilir. Umarım Bays ve Thomas sazı ellerine alırlar ve işler Ted'e ve iyiye doğru gider/döner.

1 yorum:

  1. benim gibi dizileri biriktirip izleyen birine yaptığın alçakça harekketten dolayı teşekkür ederim... 5. sezon defterini açmadan kapadık gibi duruyor.

    YanıtlaSil